Konkurs Plastyczny "Wielkanocne tradycje" 2025
CELE KONKURSU
• Kultywowanie folkloru, zwyczajów i tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
• Rozwijanie zainteresowań plastycznych poprzez stosowanie różnorodnych technik plastycznych.
• Pogłębianie wiedzy na temat symboliki i znaczenia symboli świątecznych.
• Zainteresowanie dzieci i młodzieży tradycyjną kulturą ludową oraz plastyką obrzędową.
• Prezentacja twórczości dzieci i młodzieży.
TEMATYKA
Temat: BARANEK WIELKANOCNY
Zadaniem uczestników konkursu jest przygotowanie własnej interpretacji baranka wielkanocnego, który jest symbolem świąt i zmartwychwstania, w formie kartki wielkanocnej lub w formie przestrzennej. Zadanie konkursowe przypisane jest kategorii wiekowych.
UCZESTNICY
Uczestnikami konkursu mogą być dzieci i młodzież z siedleckich placówek oświatowych, wychowawczych, grup twórczych oraz osoby indywidualne.
Prace oceniane będą w czterech kategoriach wiekowych
• przedszkola, klasy „O” – kartka wielkanocna z barankiem,
• szkoły podstawowe klasy I-III – baranek wielkanocny,
• szkoły podstawowe klasy IV-VIII – baranek wielkanocny,
• szkoły średnie – baranek wielkanocny.
Każdy uczestnik może zgłosić 1 pracę, każda placówka – max. po 10 w danej kategorii wiekowej. W przypadku nadesłania większej ilości prac niż dopuszcza regulamin do konkursu zostaną wybrane prace drogą losową.
WYMAGANIA TECHNICZNE WZGLĘDEM PRAC
1. Rodzaj, format i technika pracy:
- BARANEK WIELKANOCNY - praca przestrzenna, dowolna technika plastyczna, wysokość pracy: od 10 do 50 cm.
- KARTKA WIELKANOCNA Z BARANKIEM - praca płaska, technika: rysunek, malarstwo, kolaż, wycinanka, format pracy A5.
Baranki powinny nawiązywać do tradycji oraz zawierać charakterystyczne dla nich atrybuty. Baranek może być wkomponowany w świąteczną dekorację lub stanowić samodzielną pracę. Interpretacja tematu konkursowego zależy od wyobraźni plastycznej autora.
3. Praca powinna być trwała i stabilna. Elementy dekoracyjne należy przymocować tak, aby nie odpadły podczas oceny i ekspozycji.
4. Każda praca musi być opatrzona metryczką, przymocowaną na stałe (na dole, na odwrocie pracy) wypełnioną drukowanymi literami, zawierającą: imię, nazwisko i wiek autorów, nazwę placówki zgłaszającej/ zgłoszenie indywidualne, imię i nazwisko opiekuna/rodzica, tel. kontaktowy. Prace bez w/w opisu nie będą przyjmowane.
5. Zgłoszone do konkursu prace nie mogą być wcześniej publikowane oraz prezentowane na innych konkursach, a ich dostarczenie jest równoznaczne z potwierdzeniem tego faktu. Organizator nie będzie oceniał prac plastycznych, które nie będą spełniały wskazanych wyżej kryteriów, a w szczególności gdy:
• zgłoszenie nie będzie zawierało wszystkich wymaganych danych lub dane te będą nieczytelne,
• prace plastyczne zostaną dostarczone w stanie uniemożliwiającym ich ocenę oraz późniejszą prezentację (dot. prac uszkodzonych),
• prace będą naruszać prawa lub dobra osobiste osób trzecich,
• zgłoszenie zostanie przesłane po terminie określonym w regulaminie.
OCENA I NAGRODY
1. Zgłoszone do konkursu prace oceni 3-osobowa komisja powołana przez Organizatora.
Komisja dokona oceny prac na podstawie następujących kryteriów:
• nawiązanie do tradycji,
• oryginalność, ciekawa interpretacja tematyki,
• umiejętność posługiwania się wybraną techniką
• walory artystyczne i estetyczne,
• staranność i trwałość wykonania.
2. Konkurs przewiduje przyznanie 3 numerowanych miejsc oraz wyróżnienia. Organizator dopuszcza możliwość innego podziału nagród. W przypadku małej liczby zgłoszeń Organizator zastrzega sobie prawo do połączenia kategorii. Laureaci konkursu otrzymają nagrody w formie bonów podarunkowych i dyplomy. Pamiątkowe dyplomy otrzymają również opiekunowie merytoryczni laureatów.
3. Nagrodzone, wyróżnione oraz wybrane przez Organizatora prace zaprezentowane zostaną na wystawie pokonkursowej.
ZGŁOSZENIA
Aby zgłosić pracę do konkursu należy:
• wypełnić i wysłać elektroniczną kartę zgłoszenia
• dostarczyć pracę plastyczną do biura Organizatora (budynek „Podlasie” MOK, ul. Sienkiewicza 63)
TERMINARZ
1. Zgłoszenia elektroniczne: do 30 marca 2025 r. (niedziela)
2. Dostarczanie prac: 31 marca-3 kwietnia 2025 r. w godz. 8:00-16:00 (poniedziałek-czwartek), budynek „Podlasie” Miejskiego Ośrodka Kultury w Siedlcach (ul. Sienkiewicza 63) Przed dostarczeniem pracy należy wypełnić elektroniczną kartę zgłoszenia.
2. Ogłoszenie listy laureatów: 10 kwietnia 2025 r. (czwartek) na stronie mok.siedlce.pl.
3. Rozstrzygnięcie konkursu, wręczenie nagród odbędzie się 15 kwietnia 2025 r. (wtorek) o godz. 13:00 w Małej Galerii Sztuki MOK, ul. Sienkiewicza 63.
4. Wystawa pokonkursowa
Nagrodzone prace prezentowane będą na wystawie pokonkursowej od 16 kwietnia do 14 maja 2025 r. w Małej Galerii Sztuki MOK (ul. Sienkiewicza 63).
5. Odbiór prac: 26-30 maja 2025 r. w godz. 9.00-16.00 w budynku „Podlasie” MOK, ul. Sienkiewicza 63. Po tym terminie prace nie będą przechowywane przez Organizatora. Dodatkowo 15 maja 2025 r. jest możliwość odbioru prac przestrzennych bezpośrednio z wystawy po wcześniejszym uzgodnieniu.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Udział w Konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
2. Organizator zastrzega sobie prawo wykorzystania prac konkursowych do reprodukcji, w szczególności publikowania w Internecie. Zgłoszenie do udziału w konkursie jest wyrażeniem zgody na powyższe warunki.
3. Odbiór nagród odbywa się podczas otwarcia wystawy pokonkursowej za pokwitowaniem. Nagrody, które nie zostaną odebrane przez 30 dni przechodzą na własność Organizatora. Nagród i dyplomów nie wysyłamy.
4. Wszelkie sprawy nie ujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator.
ORGANIZATOR KONKURSU
Miejski Ośrodek Kultury w Siedlcach
KURATOR KONKURSU I WYSTAWY
Sylwia Wasiuk
budynek „Podlasie” MOK, ul Sienkiewicza 63, tel. 25 794 31 22