REGULAMIN
XIX Przedszkolnego Festiwalu Kolęd, Pastorałek i Piosenek Świąteczno-Noworocznych
„Szła Kolęda 2025”
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
a) Organizatorem Festiwalu jest Miejski Ośrodek Kultury w Siedlcach i Miejskie Przedszkole nr 15 w Siedlcach.
b) Festiwal adresowany jest do dzieci z siedleckich przedszkoli (publicznych i niepublicznych).
c) Festiwal składa się z dwóch etapów: I etap – Przesłuchania, II etap – Koncert Laureatów.
d) Przesłuchania konkursowe odbędą się 16 stycznia 2025 r. o godz. 10:00 w Sali Białej MOK, ul. Pułaskiego 6.
e) Finał Festiwalu – Koncert Laureatów odbędzie się 28 stycznia 2025 r. o godz. 17:00 w sali widowiskowej „Podlasie” MOK, ul. Sienkiewicza 63.
f) Przesłuchania konkursowe odbędą się zgodnie z kolejnością prezentacji przygotowaną przez organizatora i opublikowaną na stronie internetowej mok.siedlce.pl najpóźniej do 14 stycznia 2025 r.
2. CELE FESTIWALU:
a) Pomoc utalentowanym dzieciom w wieku przedszkolnym w rozwijaniu zainteresowań artystycznych.
b) Rozwijanie umiejętności śpiewania solowego i zespołowego.
c) Pogłębianie wiedzy o tradycjach i zwyczajach obecnych w naszej kulturze narodowej.
d) Integracja środowiska i wymiana doświadczeń.
e) Konfrontacje dorobku młodych artystów.
3. WARUNKI UCZESTNICTWA:
a) Uczestnikami Festiwalu mogą być dzieci z siedleckich przedszkoli (publicznych i niepublicznych).
b) Każda placówka może zgłosić do Festiwalu dwa podmioty wykonawcze.
c) Każdy zgłoszony podmiot prezentuje jeden utwór – kolędę, pastorałkę lub piosenkę świąteczno-noworoczną, której czas nie może przekroczyć 5 min.
d) Skład podmiotu wykonawczego – solista, duet lub zespół wokalny (max. 5-osobowy).
e) Uczestnik wykonuje utwór do podkładu muzycznego w formacie MP3 lub z towarzyszeniem udostępnionego na scenie fortepianu. Pozostałe instrumenty wykonawcy zapewniają we własnym zakresie.
f) Warunkiem uczestnictwa w Festiwalu jest wypełnienie elektronicznej karty zgłoszenia, dostępnej TUTAJ (KLIK), którą należy przesłać do Organizatora. Zgłoszenia będą przyjmowane w nieprzekraczalnym terminie do 12 stycznia 2025 r. (niedziela).
g) Zgodę na wykorzystanie wizerunku (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu) oraz ewentualny podkład muzyczny w formacie mp3 należy załączyć w elektronicznej karcie zgłoszenia. Nazwa pliku musi zawierać nazwisko i imię wykonawcy, nazwę placówki oraz tytuł utworu.
h) Prosimy o poprawne zaznaczenie w karcie zgłoszenia rodzaju podkładu muzycznego, tj.
- półplayback – podkład muzyczny w formacie MP3
- akompaniament – podkład muzyczny grany „na żywo” przez akompaniatora na instrumencie
4. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
a) W trakcie Festiwalu uczestnicy przebywają pod opieką instruktora.
b) Wszystkie sprawy sporne wynikłe w trakcie trwania Festiwalu, których nie rozstrzyga Regulamin, będą rozpatrywane przez Organizatorów Festiwalu.
5. WARUNKI TECHNICZNE:
· scena o wymiarach 9 x 3,5 m,
· nagłośnienie,
· odtwarzacz mp3,
· fortepian,
· mikrofony.
6. JURY:
Trzyosobowe jury powołane przez organizatorów oceniać będzie:
· walory głosowe,
· muzykalność,
· oryginalność wykonania,
· dobór repertuaru dostosowany do tematyki Festiwalu,
· ogólny wyraz artystyczny.
7. NAGRODY:
a) Każdy z uczestników Festiwalu otrzyma pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
b) Laureaci wyłonieni przez jury otrzymają dyplomy i nagrody.
Biuro organizacyjne:
Miejski Ośrodek Kultury w Siedlcach
ul. Pułaskiego 6, 08-110 Siedlce
e-mail: pegaz@mok.siedlce.pl
Osoba realizująca:
Wiktoria Sadowiak
e-mail: wiktoria.sadowiak@mok.siedlce.pl
tel.: 25 794 31 01