REGULAMIN
V Festiwalu Kolęd i Pastorałek
„Moje Betlejem”
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
a) Organizatorem Festiwalu jest Miejski Ośrodek Kultury w Siedlcach.
b) Festiwal adresowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych i podstawowych w Siedlcach.
c) Festiwal składa się z dwóch etapów: I etap – Przesłuchania, II etap – Koncert Laureatów.
d) Przesłuchania konkursowe odbędą się w trzech kategoriach:
· klasy I-IV
· klasy V-VIII
· szkoły ponadpodstawowe
e) Przesłuchania konkursowe odbędą się 17 stycznia 2025 r. (piątek) o godz. 10:00 w sali widowiskowej „Podlasie” Miejskiego Ośrodka Kultury w Siedlcach, ul. Sienkiewicza 63.
f) Finał Festiwalu – Koncert Laureatów odbędzie się 28 stycznia 2025 r. (wtorek) o godz. 17:00 w sali widowiskowej „Podlasie” Miejskiego Ośrodka Kultury w Siedlcach, ul. Sienkiewicza 63.
2. CELE FESTIWALU:
a) Pomoc utalentowanym dzieciom i młodzieży w rozwijaniu zainteresowań artystycznych.
b) Rozwijanie umiejętności śpiewania solowego i zespołowego.
c) Pogłębianie wiedzy o tradycjach i zwyczajach obecnych w naszej kulturze narodowej.
d) Integracja środowiska i wymiana doświadczeń.
e) Konfrontacje dorobku młodych artystów.
3. WARUNKI UCZESTNICTWA:
a) Uczestnikami Festiwalu mogą być uczniowie siedleckich szkół podstawowych i ponadpodstawowych (publicznych i niepublicznych).
b) Każda placówka może zgłosić do Festiwalu dwa podmioty wykonawcze w określonej kategorii wiekowej.
c) Każdy zgłoszony podmiot prezentuje jeden utwór – kolędę lub pastorałkę, której czas nie może przekroczyć 5 min.
d) Skład podmiotu wykonawczego – solista, duet lub zespół wokalny (max. 4-osobowy).
e) Uczestnik wykonuje utwór do podkładu muzycznego w formacie MP3 lub może skorzystać z fortepianu. Pozostałe instrumenty wykonawcy zapewniają we własnym zakresie.
f) Elektroniczną kartę zgłoszenia dostępną TUTAJ (KLIK) wraz ze skanem własnoręcznie podpisanej zgody na wykorzystanie wizerunku (załącznik nr 1) i ewentualnym podkładem muzycznym należy przesłać do 12 stycznia 2025 r. (niedziela).
g) Podkład muzyczny w formacie mp3 należy załączyć w elektronicznej karcie zgłoszeń. Nazwa pliku musi zawierać nazwisko i imię wykonawcy, nazwę szkoły oraz tytuł utworu.
4. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
a) W trakcie Festiwalu nieletni uczestnicy przebywają pod opieką instruktorów.
b) Uczestnik wykonuje utwór do podkładu muzycznego w formacie mp3 lub ma możliwość skorzystania na scenie z fortepianu.
c) Dla zapewnienia sprawnego przebiegu przesłuchań prosimy, aby łączny czas występu jednego wykonawcy wynosił maksymalnie 5 min.
d) Kolejność prezentacji dostępna będzie na stronie mok.siedlce.pl od 14 stycznia 2025 r.
e) Wszystkie sprawy sporne wynikłe w trakcie trwania Festiwalu, których nie rozstrzyga Regulamin, będą rozpatrywane przez Organizatora Festiwalu.
5. WARUNKI TECHNICZNE:
· scena o wymiarach 8 x 7m.,
· nagłośnienie,
· oświetlenie
· odtwarzacz mp3,
· fortepian,
· mikrofony.
6. JURY:
Trzyosobowe jury powołane przez Organizatora oceniać będzie:
· walory głosowe,
· muzykalność,
· oryginalność wykonania,
· dobór repertuaru dostosowany do tematyki Festiwalu,
· ogólny wyraz artystyczny.
7. NAGRODY:
Każdy z uczestników Festiwalu otrzyma pamiątkowy dyplom uczestnictwa. Laureaci wyłonieni przez jury otrzymają dyplomy i nagrody.
Biuro organizacyjne:
Miejski Ośrodek Kultury w Siedlcach
ul. Sienkiewicza 63, 08-110 Siedlce
Osoba realizująca:
Joanna Włodek
e-mail: joanna.wlodek@mok.siedlce.pl
tel.: 25 794 31 25